fredag 14 januari 2011

hoppas

fredag idag och det känns skönt. jag gick av jobbet i måndags morse efter en låång helg och sen dess har jag varit ledig. både skönt och lite tråkigt. dagarna blir lätt ganska långa. jag ser fram emot att börja jobba nu. jag har trots allt varit hemma från jobbet sen november 2009, bortsätt från att jag jobbat halvtid sen september. dock ser jag kanske inte jättemycket fram emot att jobba heltid där jag är nu, jag hoppas det blir någon förändring på de fronten, men shit, det är inte lätt med jobb idag.. först finns det knappt något att söka och sen kan man ju bara föreställa sig hur många det är som söker de tjänster som ligger ute..

häromdagen blev vårat kök nästan klart.. eller, det är belysning och fläkt kvar. det är så fint. är toknöjd och det känns så himla bra. allt golv är även klart på övervåningen så nu börjar de likna något. lite möbler som bör inhandlas dock men sen så är jag nöjd för ett tag. det tar på krafter att leva i ett renoveringsobjekt. dock är jag igång och planerar vad vi ska hitta på för kul i ellens rum. ska nog målas lite på väggarna och en byrå ska in.

helgen som är på ingång är nästan helt oplanerad. tanken var att vi skulle på 1årskalas på söndag, men det är dessvärre inställt. men en sväng till ikea imorgon och inhandla lite prylar tills pappa kommer på söndag o fixar med fläkt. ikväll blir det bara hänga i soffan, äta god mat och mysa. jonas träningar är igång nu så det hinns inte med så mycket mys på kvällarna.

kolla den här ungen, jag fullkomligt dör av kärlek!

2 kommentarer: