tisdag 3 augusti 2010

03.28

då ville ellen gå upp imorse. fy faaan. slängde i henne käk i hopp om att hon skulle somna om fortare än kvickt, men aldrig. hon var pigg o glad o ville inte somna. jag slängde ut henne i babygymet i vardagsrummet o la mig själv på soffan i hopp om att kunna somna fast hon låg där i. men det gick inte. vid femsnåret såg jag ögonen började fladdra på henne och hon somnade i sin säng. då kan man ju tro att hon skulle ta sig en liten sovmorgon eftersom hon var uppe mitt i natten. icke. sex började hon böka igen. vilken unge. då tog jonas upp henne och vid åtta åkte han på ett möte och tog med sig henne så jag fick sovmorgon. kärlek till jonas för det!

idag ska vi försöka vara effektiva. storhandla o fixa i köket. ska måla stommar o fixa det sista. imorrn åker listerna upp och på torsdag kommer pappa och fixar nya lampor ovanför diskbänken. sen ska vi inte göra en grej till. tänk att såna här småsaker alltid blir liggandes.. dumtdumt!

apråpå förra inlägget så skulle ja ju ta mig ner i tvättstugan. jag satte en skrikandes ellen i selen och bokstavlkigen släpade ner all tvätt i källaren när jag inser att vår kvälltid var i söndags och igår hade vi bokat en tid mellan två och sex, dvs. den slutade preciiiis. fuck. jonas som tom varit ner o dubbelkollat de där på dagen igår. jag var inte nöjd. tur han var på träning ;)

idag är mitt knä alla möjliga färger. jag ramlade nämligen i hallen i söndags. jag hade råkat spruta ner halva badrummet och hlva hallen med duschen när jag skulle fylla ellen balja. sen skulle ja väl bara gå in i badrummet och göra nånting då benen for undan och jag ner i golvet med en härlig smäll. gjorde ont som fan i axlen, de är dock bara lite stelt nu. TUR jag inte hade ellen i famnen.

frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar