torsdag 26 augusti 2010

knäckt

ja. ellen håller på o knäcker mig. hon väcker mig minst en gång i timmen hela nätterna. antingen ligger hon bara och bökar runt, letar efter napp eller så gnäller hon tills hon fått lite mat o sen somnar hon om. för att sedan börja om från början, såklart. jag vet inte vad vi ska göra för att få bort de här beteendet. känns som om vi provat allt. nu sover hon mellan oss i sängen för jag pallar inte att gå upp och verkligen vakna till varje gång hon vill nåt. åhhhh. hon sov ju så bra förut. som tur är låter jonas mig sova i vardagsrummet nån natt då och då så jag får ta igen mig. jonas vaknar ju inte riktigt lika mkt av det här. men fan. vad göra? man blir ju inte riktigt den roliga mamman på dagarna heller när man haft en sån här natt. o inte nog med det här. sen vill hon ju gå upp någon gång mellan sex och sju också.. uh! nog om det!

helgen som var va vi på kräftskiva i villervallan, dvs hos carro och robert. mkt trevligt. det slutade för oss flesta i hebyparken för att avnjuta rezååår. haha. men jag hade kul. sen i söndags var en riktigt slappdag i sala. det enda jag gjorde av värde var att ta en promenad med sofie, kollade in hennes finfina hus som snart är klart och skvallrade lite som vanligt :)

en annan sak som gör mig jääävligt less just nu är mitt förbannade jobb. eller inte jobbet utan hur dom hanterar allt. dom är helt odugliga. fan, känner mig rätt överkörd efter alla turer sen jag blev gravid. jag vet ju vad jag skulle vilja göra, men ja. allt annat lär ju falla på sin plats först.

annars är det en annan sak på gång. himla pirrigt just nu, men det känns himla rätt så vi får hoppas det går i lås.. :)

nej. nu ska jag passa på att sova medan gnellen gör det!

2 kommentarer:

  1. ja hoppas för fasen att d hem nu!!

    SvaraRadera
  2. Ellen får lägga ner det där omedelbart (!!) så att ni båda är pigga och glada på söndag! =)

    SvaraRadera