måndag 9 augusti 2010

vardag

ja. vardagen är här. jonas är tillbaka på jobbet och regnet öser ner. jag antar att även hösten är här. den här hösten ser jag iaf lite fram emot. det är ju galet härligt att ha ellen och se hur hon växer och utvecklas, så därför gör det inte sådär jättemycket att det blir höst. sen har jag ju en del trevligheter att se fram meot också, de gör ju de hela lite lättare också.

i fredags hade vi en mäklare här och värderade vår lägenhet. det såg otroligt mycket bättre ut än vad jag hade vågat hoppas på. hon menade på att vi säkerligen gjorde ett klipp när vi köpte den här lägenheten för ett år sen. men självklart vågar man inte riktigt lita på allt hon sa, men hoppas kan man alltid göra :) men nu ska ju inte vi sälja lägenheten här och nu utan vi lär ju ha någon annanstans att bo innan. vi får se var vi hamnar, men förr eller senare hamnar vi väl i sala. det känns både kul och knasigt på något vis. när jag flyttade därifrån svor jag att aldrig komma tillbaka, iaf inte förrän jag hade barn och sådär. och ja, nu sitter jag här med ellen och tror nog jag vill flytta tillbaka. vi har trots allt våra fina familjer i sala/heby, flera nära vänner där och jonas fotboll ligger där. sen finns det självklart nackdelar. ingen vidare rolig shopping eller gå-ut-stad. men samtidigt. hur ofta är vi ute och flänger nudå? och vill vi göra det så är det inte långt till varken uppsala eller västerås. vill vi shoppa så kan vi ju även där ta oss.. vi sitter ju i dagsläget och åker hem minst ett par ggr i veckan för att umgås med folk, titta på fotboll och massa sånt. ja. ellen ska nog få växa upp i sala. men först ska vi hitta ett fint place att köpa åt oss.

idag är det vägning och mätning av ellen. spännande. har inte vägt ellet mätt henne på en och en halv månad. ska även fråga om råd angående hennes dryyyga nätter. jag kommer bli tokig om detta inte slutar inom en rimlig tid. hon bökar runt och vill ha nappen istoppad hundra ggr per natt. för att hon ska komma till ro lär vi ge henne mat så nu äter hon typ två ggr per natt igen. o däremellan springa o stoppa i napp. detta gör mig till en sliten småbarnsmorsa. kan ju inte sova där emellan liksom och att hinna komma in i nån djupsömn är ju bara att glömma. åh. ellen. ta tillbaka dina gamla sovvanor för guds skull!

på eftermiddan idag vankas även fika med fina lina och kurre. mysigt!

dom här två älskar jag över allting annat! fina va? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar