lördag 14 augusti 2010

konstig dag..

..blev det. jag stressade massor med mig o ellen för att vi skulle iväg till heby o kolla match. till slut insåg jag att vi inte skulle hinna och drog då ner tempot lite och mös med ellen istället. hon har vart grinig hela dagen så jag bäddade ner oss i sängen istället. det gillade hon, en stund iaf. sen har hon varit grinig till o fårn hela dan. hon blir lite tjurig på mig när hon är hungrig och det bara erbjuds ersättning. hon har nämligen fått upp ögonen för de här med mat. hon glufsar i sig som aldrig förr och därför är väl inte ersättning lika attraktivt längre. jaja..

ikväll ska jag iaf mot heby. jag ska ha myskväll med kim och nils. lotta och claes är på anna och martins bröllop och därför är kim barnvbakt. jonas sjunger just i detta nu på deras bröllop med och ska även trubadura på festen. vilken kille jag har. han är bra på det mesta ;)

såå. vad har hänt sen sist? vet inte när jag skrev. men i tisdags åkte jag till sala o så sov vi där en natt. mamma assisterade med ellen på dagarna så jag skulle sova, men nej. jag kan inte sova. jag har väl ALDRIG haft problem med att somna på dagtid. men nu har jag det, när jag verkligen behöver. suck. när vi va i sala var vi även och tittade på ett hus. jonas drömhus enligt han själv, men mig föll det inte i smaken. bara att leta vidare.
igår kväll grillade vi här hemma och sen packade vi ihop oss ner på stan. mötte upp sara och magnus och satt vid ån och drack lite gott. det blev ju helt plötsligt sommar igen. tydligen galet varmt ute idag med, men som sagt, idag har jag inte tagit mig utaför lägenheten, än!

en sak till som är ett pågående irritationmoment är det här med mitt jobb. jag ska ju börja jobba litegrann i höst. eller i sept/okt har jag sagt. bara det att min gamla enhet finns ju inte kvar och på de andra hvb flickhemmet finns det inte tider till mig som det ser ut eftersom det är en tjej till som är mammaledig som ska komma tillbaka. så nu har jag verkligen ingen aning om var jag kommer att hamna och hur jag kommer jobba. drygt. känns som om det här med jobb den senate året typ inte flutit på nå vidare för min del. jag blir trött. tänk om man bara kunde välja och vraka bland jobben. då skulle jag byta direkt. men nu är det ju inte ritkgit så det ser ut.

men en annan bra grej är ju att nu är det bara två veckor kvar till sandra, matte och alvar flyttar upp hit. det är ju helt galet. galet kul :) och därmed bara två veckor kvar til dopet också. det ska bli mysigt :)

2 kommentarer:

  1. Hoppas ellen sov ordentligt inatt så du fick sova hyffsat ostört! =) dopet är nära, skönt att man fått tag på kläder.. =)

    SvaraRadera
  2. ja, galet kul! :D hihi! /syrra

    SvaraRadera