fredag 19 februari 2010

fynd

idag är det fredag. det känns bra med helg framför sig, fast jag har ju egentligen helg varje dag. annars brukar dock jonas bli ledig till helgen och däför känns det extra bra, men den här helgen ska han jobba. det tycker jag är tråkigt! men jag får ha massa kul för mig själv helt enkelt. ikväll är de fest o ett jäkla party hos emma. dit ska jag o kotten o äta god tapas och kanske storhandla eftersom de är homeparty ;) o imorgon drar ja till sala och hänger med lotta, nils, kim och carro o barnen hemma hos lotta. de ser jag också fram emot! söndag blir familj- och släktdag i sala.
jag tror även jag kommer hinna med lite tid framför min symaskin eftersom den numera har blivit min bästa kompis. dock skulle ja uppskatta om den kunde ge mig några goda tips och råd INNAN jag gör fel och blir lite småsur. idag har jag gjort mitt första försök att sy ett par brallor till kotten. jag är ganska nöjd för att vara första gången. de jag är mindre nöjd med är att jag när jag nästan är helt klar klipper hål i ena benet... jag tror att jag missade den där lektionen på slöjden i lågstadiet när man fick lära sig att inte ha någonting under de tyget man klipper utifall man råkar klippa i de som är under också.. men ja. jag ska inte göra om det misstaget iaf. detta var ett träningsexemplar kan man säga, men kotten kanske kan använda dom nån gång? dom är typ i storlek 50. sydde dom inte efter något mönster utan på känn och lite kikningar på ett par köpta brallor. vi får se helt enkelt. men är det någon som har några gamla stretch- eller riktigt tunna jeans liggandes hemma och skräpar tar jag gärna emot dom :) jag behöver ju som sagt träna!

igår tog anja brons. galet. ena dagen är hon nära döden och nästa tar hon os-medalj. magnus och sara var här och kikade på os och fikade igår. mycket trevligt! annars har de nog inte hänt så mkt. en långfika med maria igår vilket alltid är mys och så var ju mamma här i onsdags. vi drog en sväng på gränby och jag gjort ett fynd. åh vad jag älskar hitta fina saker som är billiga. för några veckor sedan köpte jag en klänning på indiska som jag tänkte ha på bröllopet som vi ska på nästa helg. den var fin men kändes inte hundra. väldigt somrig o sådär och nu är de INTE sommar. i onsdags tog jag iallafall med mig den för att lämna tillbaka den. innan dess gick vi in på hm. såg en mörkblå klänning som var superfin på en gång. slet tag i den där och tänkte att den är nog dyr, men neeeej, de står 99:- på lappen. ej rea heller. provar den och den sitter som ett smäck trots att jag har en stor mage ivägen. går till kassan och även hon i kassan höll på att ramla baklänges för att den bara kostade 99:- ... :) mycket nöjd!


skitkotten har fortfarande inte flyttat sig heller. de gör ont i revbenen när jag äter, riktigt obekvämt att sitta och jag vaknar på nätterna. dum är vad den är nu.


här är dom..



..det ska börjas i tid med stuprör. :) fast jämför man med mjukisbyxor i "samma" storlek så är de inge bredare. kanske är så att en nyfödd är sådär liten ;)

3 kommentarer:

  1. Vilka fina byxor! Men bra dumt att klippa sönder dom när du var klar, lärde Anna-Mina inte dig någonting på syslöjden? =)

    SvaraRadera
  2. Bra där!!
    Kanske kan skicka ett par beställningar för Nils nota?! :)
    Lotta

    SvaraRadera
  3. ja kanske de lotta.. men ja lär nog träna lite först ;)

    SvaraRadera