måndag 15 februari 2010

kotten

ja.. idag får ja nog lov att döpa inlägget efter kotten. jag var till bm idag. mättes och jag hade växt på bra. ligger dock lite under kurvan men absolut inget att tänka på. dock talade jag om att jag inte tycker att jag har känt samma aktivitet där inne senaste veckan.. efter lite prat bestämde bm att boka in mig på ett ultraljud och jag fick en tid på en gång.. var bara att knata upp till ackis på en gång. jonas-stackarn hann inte hem från jobbet så ja fick klara mig själv. åh så mysigt att se kotten igen. :) den såg ut att ha de bra, låg o drack lite vatten och har placerat sig så bra att den har huvudet mitt under mina revben typ och fötterna nere vid urinblåsan. detta gör att den inte har mkt plats att sparka utan det är endast knäna och händerna som kan boxa mig. fick även sitta med ctg-apparat i nästan 50 (!) minuter. det var tråkigt. till slut kom läkaren in och sa att det var en trött bebis jag hade men att allt såg bra ut. skönt.. :) såg även en hel del hår på ultraljudet.. det är ju helt galet att jag har en bebis där inne.

efter detta mötte jag upp jonas och vi käkade en god pasta på stan.. övervägde att gå å bio också men nej, jag orkade verkligen inte. längtade hem till soffan och bara hänga. det är tydligen jobbigt att ha en krabat inom sig.
köpte mig även lite koksaltlösnong som jag tryckt upp i näsan. dock utan reslutat tycker ja. hatar att vara täppt!

i veckan ska jag utveckla min systuga som numera bosatt sig hemma i mitt vardagsrum. nu blir det barnvagnsmobil, tydligen. var syster som insistera, får väl se hur de blir...

ja. kotten var rubriken och visst sjutton handlade denna dag och inlägg om denna krabat! :)

6 kommentarer:

  1. fiina kotten...

    pussss

    SvaraRadera
  2. åhh, har han hår den lilla krabaten...mysigt. inte så konstigt att han är trött, han brår väl på mor sin=)

    SvaraRadera
  3. Klart Kotten är trött. Låt´n vila! =) kuul att du fick se lite av hon/han igen!

    SvaraRadera
  4. Nu har jag också hittat hit! Mysigt att läsa om Kotten =) Puss!

    SvaraRadera
  5. få se bild på kotten då! :) nyfiken! skönt att allt var bra!

    SvaraRadera
  6. Hej! Vad kul att du också bor i Uppsala! Vilken mvc går du på?

    Vad kul att få titta på bebisen igen, min har än så länge full aktivitet varje dag så jag har ingen direkt "anledning" att få ett till ultraljud... Får helt enkelt hålla mig ett par månader till tills jag får se den på riktigt!

    SvaraRadera