fredag 24 september 2010

fredag

den här fredag har jag fredagskänsla på riktigt och det pga att jag jobbade igår till idag. det är skönt att komma iväg att jobba sisådär ett pass i veckan. jag tror det gör alla gått här hemma. sen är faktiskt grabbarna roliga på sitt sätt, det är ju verkligen inte alls som att jobba med tjejer, men det här är kul. jag skrev förut att jag hoppades på att bli positivt överraskad och det har jag blivit. och sen har jag ju bara stött på helhärliga människor i personalen också, så de här känns fint :) om några timmar ska vi iväg och bada lite med ellen och sen blir det mat med sandra, matte och alvar ikväll. morgondagen erbjuder inflyttningsfest hos ett par som jobbar i samma företag och söndag är det kalas på bredmansgatan. en bra helg med andra ord.

samtidigt som vi lever på i vardagen kämpar vi med ellen och hennes sovvanor här hemma. häromdagen kände jag att nu orkar jag inte med dessa nätter mer och pratade med bvc. så natten till igår började vi sätta hårt mot hårt. ingen mat på natten. jag var verkligen inställd på den värsta natten någonsin, men det gick över förväntan. såklart blev det gråt och frustration hos ellen men det gick som sagt bätte än vad jag trodde. inatt jobbade jag och jonas fick kämpa själv men det hade gått fint det med. nu kör vi på såhär så om några nätter ska hon ha vant bort detta beteende säger sylvia. sylvia har nämligen aldrig fel, hoppas jag för hennes skull iaf ;) senaste tiden med denna sömnbrist har gjort att det varit rätt kämpigt. man blir lätt labil och nere när det blir sådär.. en ond cirkel. men nu hoppas jag det vänder. tur jag har j, bästa!

nu börjar jag längta till flytt. det är en hel del som ska göras i huset innan man kankse känner att allt är super. kollade lite kök häromdagen och det kommer bli fingemang, svårt att välja bland allt bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar