torsdag 2 september 2010

sjuk

jag är sjuk. var på ett pass i förrgår på friskis, kände redan från början att jag inte orkade som vanligt och mot slutet slog en huvudvärk från helvetet till. den huvudvärken har jag så gott som haft sen dess. hela natten till igår, vaknade sen igår och var täppt och igår kväll kom hela den här förkylningssjuk-känslan in. har frysit och svettats om vartannat inatt och imorse va huvudvärken kvar. underbara jonas stannade hemma från jobbet och tack gode gud för det för ellen har inte haft en av sina bättre dagar. vet inte vad det är... känner att hela jag ständigt går runt och försöker intala mig att den här vakna-en-gång-i-halvtimmen-grejen som ellen håller på med på nätterna ska sluta. det måste sluta snart. imorgon är det jag som ska ringa bvc och höra om de har några tips från ovan. det är lite så jag ser på bvc-tanterna, de ska kunna bota allt ;)

men idag blev det dock inte en lugn stund typ. på eftermiddagen var det en kille här och fotade vår lägenhet. helt galet vad mycket det blir att göra når typ allt ska tas bort. men vi blev iaf nöjda med resultatet och vi får hoppas bilderna blev bra. går ju runt och tänker på det där mest hela dagarna, ska bli skönt när allt är klart. och ännu skönare såklart om vi blir riktigt nöjda med slutsumman.

igår var det middagsdags igen. den här gången var inte uppslutningen den bästa, men vilken myskväll vi hade. galet god mat och härligt snack. jag och emma passade även på att pyssla om varann lite extra genom massage och pill i håret, hur härligt som helst!

nu har jag precis bäddat ner ellen och jonas åkte precis och spelade tennis. skönt att bara vara själv ibland, men ska alldeles snart bädda ner mig själv med och hoppas på en bättre natt och att jag vaknar upp utan huvudvärk. sen välkomnar vi helgen. nästa helg ska jag jobba fre-mån. guud vad jobbigt att vara ifrån ellen så länge.

nej. sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar