tisdag 14 september 2010

låååååång helg

i helgen jobbade jag. jag vet inte riktigt hur många timmar det är, men jag får iaf betalt för 52 timmar. men lägg då till att vi inte får betalt mellan 2-4 på natten och att dom även lägger in rast på schemat. rast, va fan är det undrar jag? ja. helgen var iaf både rolig, lite jobbig, rörig men framförallt låååång. jag längtade ihjäl mig efter ellen. tur jag bara har en helg till på schemat innan jul. men med bra arbetskamrater blir det mesta bra ändå, som tur är!

har inte skrivit på ett tag och jag kommer nog inte på någonting jag har gjort sen jag skrev sist heller. :) jonas har varit pappaledig några dagar vilket är skitmysigt eftersom jag är hemma på dagarna innan jag börjar jobba. ellen har varit jätteförkyld tills nu typ, hon åkte på något ritkigt ordentligt. hon låter även som om hon har en kråka i halsen mest hela tiden.. sådär lär jag ckså när jag var liten, och sen blev jag hes också när jag var liten. vi får se hur den här damens fina stämma blir.

jag vill även tillägga att jag för redan en vecka sen har röstat. när förra valet var hade jag en massa annat för mig. var på resande fot (jaja, inom sverige ja) men jag hade inte mitt röstkort med mig och jag röstade aldrig. sen dess har min kära vän madde skyllt valresultatet på mig. det vill jag absolut inte vara med om de närmaste 4 åren och därför har jag nu gjort rätt för mig. jonas sa även iår att han måste rösta, han hade nämligen läst att om man inte gör det är man landsförrädare, och det ville han ju inte vara. haha :)

i söndags och igår var det visning av vår lägenhet. idag ska den sk budgivningen sätta igång, om det blir någon. usch vad nervöst.

idag ska jag prova vara 2barnsmorsa i några timmar. eller man kanske kan likna det med tvillingmamma? :) jaja. jag ska iaf vara barnvakt åt alvar. spännande ;)
nu jag bjuder på lite bilder, det var ett tag sen!



gott med gröt :)




spännande med vatten



mys med skäggpappa


hejdå!

1 kommentar:

  1. Lilla goa Ellen som börjar bli stor tjej nu,vart har dom här månaderna tagit vägen? Kram från mamma/mormor.

    SvaraRadera