måndag 6 september 2010

hemska helg

fast visst har den haft några ljusa stunder. men mestadels har den varit jobbig. eller inte bara helgen, utan allt började ju i torsdags. jag blev sjuk och sen blev ellen sjuk. om ellen sov dåligt innan detta var det ju inget mot vad hon gjorde i helgen. stackars lilla söta. och stackars oss.. i lördags kväll skickade jag iväg jonas på lite roligheter efter att hn varit hemma och pysslat om två sjuklingar i lera dygn och jag tänkte gå och lägga mig tidigt. nej då kom hostan så den lilla sömnen som jag hade hunnit få innan ellen började vakna blev det inget av med. jag trodde knappast man kunde vara såhär trött. jag vet att jag gnäller, men nu kan jag liksom inte halvskämta om det längre för nu är det inge roligt.

men till dom lite ljusare bitarna från helgen är att jag o jonas har varit tillsammans hela helgen. en mysig fika med madde och rickard i lördags och självklart afternoon teaparty som lillhedström bjöd in till igår. mkt gott och mysigt! och till sist lite häng hemma hos sandra och matte där även pappa och kerstin var.

nu ligger vår lägenhet på hemnet. usch vad nervös ja är.. och jag kommer jobba på söndag när första visningen är. då får jonas ansvaret att fixa med lite blommor och sådär ;)
även ångesten över jobbet börjar krypa sig på. jag vet att jag helt frivilligt valt att gå tillbaka och börja jobba litegrann, men jag har ju inte valt att jobba där jag nu har blivit placerad. jag hoppas verkligen jag blir positivt överraskad.

idag är det krurering hemma, jag och ellen. hade en fika med susanne o lina planerad, men det känns bara dumt att smitta ner dom. imorgon är det bvc och sedan möte ute på min nya enhet med min nya chef. sen är jonas pappaledig torsdag och fredag. mysigt. vi får ha våran helg då helt enkelt eftersom jag sedan jobbar hela helgen. då ska lägenheten städas och det sista ska fixas inför visningen. annars ska jag nog hinna med en fika med julia i veckan också. kul!

nu ska vi ut på en promenix i det fina vädret. mycket kläder på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar