måndag 26 april 2010

1 månad

idag firar vi med falukorv och stuvade makaroner. ellen fyller för sjutton 1 månad idag. :)

idag har jag även dåligt samvete pga att jag ännu inte varit ut. men hela morgonen har jag haft annat för mig och nu har ja ju tvättid. med annat för mig menar jag mest ligga på soffan o snacka o mysa med min härliga bebis som var vaken i 4 timmar. kors. måste nästan vara något slags rekord :) när hon väl somnat ringde jonas på min mobil och ellen vaknade och gallskrek. sen skrek hon i 15 min tills jag satte henne i hennes nya bärsele. nu dregglar hon och sover gott mot min mage o bröst.

idag slog det mig att det är nu det roliga "fattiga" livet ska börja... ja. alltså jag får ut mer pengar än många andra som går hemma på mammaledighet, men för mig är det mkt mkt mindre pengar varje månad. fy vad tråkigt. o just i detta nu när jag ska leva på väldigt mkt mindre pengar så behöver jag himla mkt nya saker.. såsom en ny mobil. min ger snart upp. fan så tråkigt o köpa ny.

imorrn stundas det middag här med alla tjejer. härliga tisdagar. :) o onsdag drar jag till sala o får mig en välbehövlig helkroppsmassage medan mamma är barnvakt. gött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar