fredag 23 april 2010

helg

ja nu är det helg igen. :) jag har tagit mig igenom min första vecka som mammaledig utan jonas vid min sida och det känns mkt bra. tänk vad mycket gos det blir under en dag. :) jäntan är ju så underbar så herregud. idag gjorde hon dock nånting mindre underbart. hon kräktes... o kräktes.. o kräktes. stackars liten. hon tömde sig själv kan man säga. blä!
sen imorse har jag bara gått omkring och tänkt på den otroligt roliga synen jag möttes av imorse. jag sov på soffan för att sova ostört och när jag tidigt imorse skulle gå in o hämta ellen så jonas skulle få sova sista timmen ifred möts jag av att jonas ligger med nappen i munnen.. eftersom ellen precis skrikit lite tänkte jag att han var vaken, men icke. både ellen o jonas sover tätt intill varandra och tokfarsan hade snott nappen. haha. ja börjar asgarva o väcker jonas. hur dum får jag bli? ja skulle självklart gått o hämtat kameran o förevigat denna unerbara syn. men nej. sånt kommer man ju på efteråt. jag ler iaf fortfarande :)

ikväll blire till att göra heby. ska till andreas o johanna o grilla. sjukt gott o mysigt ska det bli! resten av helgen är nog inte bokad alls.. finns lite grejer vi behöver handla så de blir väl att shoppa litegrann helt enkelt. :) under mina sista månader som gravid såg jag ju sjuuukt mkt kläder som jag ville ha. överallt fanns det något fint. men nu då? ingenitng! tror ja ahr köpt en liten top sen hon kom ut. fan. ja vill ju shoppa. nu har ja aif bokat in mig hos josse här om nån vecka.. får se vad barret får sig för färg och form efter det. jag vill verkligen göra nåt annorlunda, men samtidigt har man ju sjutton inte tid att ha en frippa att fixa till varje morgon. har ju nog med bestyr känns det som.. men får väl se.

om en vecka kommer min fiiina fina alvar hem till sala igen. som vi längtar! ja.. längtar väl lite efter sandra och matte också, men kankse inte riktigt lika mycket ;) så valborg kommer firas väldigt lungt och stillsamt hemma i sala. jonas ska jobba. förra valborg var myys. på dagen hängde jag i parken med maria, erik och deras kompisar. sen blev de fest och häng hemma hos emma på kvällen. tror mig minnnas att jag mötte upp jonas rätt tidigt på kvällen o gick hem. det var fruktansvärt kallt. ja.. de va då de :)

nu är pellan arg :)

5 kommentarer:

  1. Haha, skrattade gott när jag läste historien om Jonas och nappen =)

    Måste ju ses snart nu, lilla Ellen lär ju ha växt massor! I helgen får Erik sin nya båt så då ska det fixas med den, och så fotboll på söndag. Har ni inget för er och det är fint väder kanske ni vill hänga på, är kl 16 på Studenternas. Kan väl höras?

    Puss!

    SvaraRadera
  2. ja.. blir konkurens om napparna här hemma ;)

    absolut. om det är fint väder kan jag absolut tänka mig fotboll. vi hörs :)

    å ja. pellen växer så de knakar!

    kram

    SvaraRadera
  3. alvar (eller kanske hans mamma, då...)23 april 2010 kl. 23:15

    jaa, snart kommer vi! vi längtar med!! :)

    SvaraRadera
  4. men, hallå. VARFÖR hade jonas nappen i mmunnen? :D

    SvaraRadera
  5. haha.. ja. de kan man undra. men antagligen slängde han in den i munnen medan han flyttade henne och sedan hann både han och ellen somna innan han stoppade tillbaka den i hennes mun. de är iaf en teori ;)

    SvaraRadera