tisdag 6 april 2010

full rulle

ja de kan man minst sagt säga att det är just nu. påsken har firats i både heby och uppsala. ellen har visat upp sig för släkt och vänner. hon har äntligen börjat gå upp litegrann i vikt, sakta men säkert. just nu har vi farmor mona här. mysigt. idag har vi gjort stan. jonas shoppade på som fasen och jag fick mig ett par nya skor och en dyr ny mascara. men bra ska den vara :) o sen pollenmedicin.. snart drar den underbara säsongen igång. men va fan, hellre de än massa snö o skit. idag fikade vi ute i solen. galet härligt.:) dagen på stan avslutades med en härlig lunch med alla bröder ahlin.

ellen har även premiärbadat, det var ingen vidare upplevelse tror jag. :) hon har åkt massa bil och vagn, shoppat på både stan och gränby. och ja, hon är en väldgt snäll bebis än så länge. vi får se hur länge de håller i sig.:) just nu hoppas vi mest på att hon går upp i vikt snabbt så vi slipper mata var tredje timme. man blir trött av det må jag säga. hua. :)

nej. nu kallar tvättstugan.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jo jag undrar om du förlöstes med kejsarsnitt eller om hon till slut vände sig och att förlossningen därför satte igång? Är rätt nyfiken då jag själv har en liten brud i magen som vägrar vända sig själv, och vi ska på vändningsförsök på måndag.

    SvaraRadera
  2. hej.

    inget av det blev det. jag födde henne med fötterna först och det gick hur bra som helst. det var efter vändningsförsöket som jag började få förvärkar och sen stod de ju inte på förrän hon ville ut.. gick väl en och en halv vecka el nå sånt där. vem är det som undrar förresten? :) lycka till med vändningen.

    SvaraRadera