torsdag 29 april 2010

tungviktare

grått väder. de gör ju automatiskt att man blir lite tröttare. jag hoppas för alla festares skull att det blir fint väder imorgon. en annan är ju småbarnsmorsa nu så inge slirande för mig.. ;) och de gör mig faktiskt ingenting. jag är inte alls sugen. vad jag ska göra imorgon är ännu lite oklart. får se om det blir sala som jag hade tänkt från början.
vad har annars hänt i veckan..? ja. i tisdags var det bvc igen och tungviktaren ellen la sig på vågen. hon stoltserade med vikten 3660g och var 50,7cm lång. galet vad fort hon växer. efter bvc gick jag till kontoret för att lämna ett papper om mammaledigheten. där träffade jag på mina härliga jobbarkompisar, lunchade med dom nere vid ån och följde sedan med hem till anders o fikade. trevligt. saknar verkligen att ingå i arbetsgruppen, att sitta ute i skogen och gnälla lite över de ena och de andra ;) får se om jag någonsin kommer jobba där ute igen. ekar ju tomt. får se vad som händer. har iaf sagt att jag kan hoppa in och jobba om det behövs folk nånstans famöver.. vore kul att komma iväg någon dag på helgen. har ju nästan glömt bort vad det är jag jobbar med. ellen är ju bara en månad, men jag har varit hemma från jobbet i sex månader, galet! nog om det. på kvällen intog 6 tjejer mitt hem för lite matintag. alltid härligt att uppdateras om vad som händer i allas liv. härliga gäng! igår var jag i sala och fick min massge. helt underbart. sånt där borde man verkligen kosta på sig själv någon gång ibland. åkte hem efter det och då kom maria som ville få lite ellen-gos. mysigt! jonas spelade match och kom hem sent. börjar få lite jonasabstinens nu efter en vecka mycket borta. :)

nu börjar även ellens blivande kompisar att födas. tjejerna i föräldragruppen har nått slutet två stycken. ett tvillingpar har föds och igår kom det en liten tjej. ska bli mys att träffas allihopa sen.

nej. lite frukost. sedan blir det nog en promenad till röda korset som jag hittade på i måndags kväll när jag och jonas tog en promenad till madia markt. skulle vara roligt att fynda nåt fint billigt skit :)

sen, myskväll hos familjen ahlin boström!

4 kommentarer:

  1. Hallådär..
    Blev lite nyfiken, bor du i västerås nu?

    SvaraRadera
  2. Japp det var jag som skrev. Okej.. Satt och fundrade vart du hade tagit vägen.. =)

    Många som flyr sala, fast tycker det är skönt och bara ha det fyra mil bortifrån.

    Hur länge har du bott där? För det var ju inte igår man såg dig på sala gatorna.

    SvaraRadera
  3. Okej, då vet jag slipper jag gå och grubbla om vart du håller hus. =)

    Har även jag varit ifrån sala cirka fyra år. Men innan västerås var jag ju en sväng till Oslo, där stannade jag i två år ungefär. Ilona är fortfarande kvar och det här är sju år sen. Roligt att veta vad det har blitt av folk man umgåtts med förr i tiden.. =)

    Kommer nog ihåg att folk var så avundsjuka på er systrar för ni hade en pool på baksidan av huset. Haha...

    // Emma

    SvaraRadera
  4. Jag var helt säker på att du skulle säga, erika Hansson för det har nämligen jag grubblat på. Henne har jag däremot inte sett på år och dar.
    Anna ska jag träffa imorgon, hon är bosatt i Salbohed, pluggar till barnmorska och har en dotter på 1,5 år. Vi börjar bli gamla allesammen...

    Vilka umgås du fortfarande med från den gamla goda tiden då?

    SvaraRadera