torsdag 6 maj 2010

alvar anka

det är en sak som gjort mig arg och lite ledsen senaste dagarna. orkar inte ta upp den här saken här också, men jag kan säga en sak. csn är fittor. ja. visst är det moget att använda ett sånt fint ord. men det känns rätt att kalla dom de. mycket rätt faktiskt!

ännu en vecka har gått sen jag skrev sist. har mestadels hängt i sala med min mysiga familj. sandra, matte och alvar har också varit hos mamma så vi har hängt en hel del. alvar anka är gaaalet söt o mysig. han har bland anant rapat ellen rakt i ansiktet.. ja., det är väl så kusiner umgås kanske?! eller så ville han helt enkelt lära ellen, men det tror jag hennes mamma kan sköta själv. haha :) sen har gammelmormor varit och besökt sin barnbarnsbarn i sala. vi intog även restaurang med pappa en dag. mycket mys har det varit!
i måndags tog mamma över ellen på eftermiddagen och jag intog josses frisörstol. jag är nöjd. önskar dock att luggen kunde växa sig lika lång (kort) som håret.. men de sker väl inte över en eftermiddag antar jag. i tisdags var det dags för middag med tjejerna med. denna gång hos lotta i sala så blev även sala på tisdagen. passade på att åka dit o äta o snacka lite skit medan jonas tränade. mycket åkande mellan uppsala o sala/heby nu tycker ja..
igår blev de middag med paret lövgren/hofberg. mycket god mat och trevlig sällskap! snart är vi ju nästan grannar också.. det gillas!

veckan har mest sprungit iväg. nästan sprungit ifrån mig. i tisdags var jag påväg att skälla på en kille som jag trodde hade snott min tvättid. men eftersom dagarna uppenbarligen springer iväg stod jag där nere på tisdag förmiddag medan jag själv hade bokat tid på måndag förmiddag. tur killen var snäll och nästan klar för jag fick tvätta ändå, på hans tid :)

ellen växer antar jag. har inte vägt eller mätt den här veckan. men äter gör hon ju så jag antar även att hon växer :) jonas blev även pappa på riktigt igår. vi var nämligen och skrev på papper om att han är pappa till henne. det känns lite gammalt må jag säga, bara för att vi inte är gifta. men nu är det gjort och ellen har sån tur att hon har världens bästa som pappa!

nej. om det kunde sluta regna så vi kan ta oss me promenad. tur att dom är gratis iaf för framöver lär jag lära mig uppskatta gratissaker i guess....

tur att den här donnan gör mina dagar :)

1 kommentar:

  1. Vilken fin profilbild du har lagt på bloggen! =) världens härligaste ellen med mamma!! vad händer imorrn? jag vill ha sällskap! puss

    SvaraRadera