fredag 19 mars 2010

bulle

soffan är såld. den människan var riktigt dryg, men nu är soffan ute ur vår lägenhet och vi har fått pengarna, då ska ja inte gnälla mer över honom. :)
vårt vardagsrum börjar arta sig lite nu känner jag.. det känns bra. det är väl ena hörnet som är lite tomt, men de är ju kottens kommande lekhörna har vi sagt. än så länge leker den mest "försök-bli-så-lång-som-möjligt" och "vem-kan-hicka-längst". den första leken krossar mina revben och trycker på min urinblåsa och den andra håller mig vaken på nätterna. wonderful. dessutom är det nu klart att kotten kommer komma ut med snitt. orkar inte skriva om vändningsförsöket mer än att de gjorde förjävla ont och att det misslyckades. tur ja hade jonas hand att klämma på. när kotten kommer möta världen tänker jag inte skriva här, våra nära och kära vet om när det blir och det räcker bra med det. jag har ju ingen aning om vilka som läser denna blogg... men jag kan säga så mycket som att räknaren här bredvid inte längre stämmer!

helgen är kommen igen. de går galet fort. ikväll ska jag och maria ha tv- och matmys i soffan här hemma. imorgon vet jag inte riktigt vad som händer, jonas ska spela match och sen vet jag inte vad som ska hittas på. imorgon anländer dessutom systeryster, matte och ALVAR (som han faktiskt ska få heta) till sala. sen på söndag är det ingen vanlig dag.. det är faktiskt finas födelsedag. då blire storkalas här hemma. kan tala om att vi i onsdags kväll bakade ca 135 bullar. de ni :)

1 kommentar:

  1. ser fram emot bullarna!! =) de såg onekligen fina ut, och jag vet ju att du kan baka riktigt bra, även om du inte riktigt lyckades senast... =) ses ikväll! puss

    SvaraRadera