fredag 5 mars 2010

svammel

fredag! jag bygger upp min fredagskänsla eftersom jonas blir ledig. det blir mys. sitter med min tekopp i handen och kollar på efter tio. där sitter nordman och pratar ut om sina drogproblem. kan inte påstå att jag är speciellt intresserad av detta, men efter tio ingår lite i min morgonrutin nuförtiden. jag är oftast vaken vid niotiden men jag är inte den som stressar upp.
en annan sak som också ingår i min morgonrutin är att sätta mig på sängkanten i några sekunder för att känna efter om kotten har fått för sig något nytt. t ex vänt sig. men det är samma svar varje morgon. nej. kotten sitter fortfarande fast.

igår tog jag en långlunch med vanja, det var kul. mot kvällningen tog jag o jonas tag i vårat vardagsrum litegrann. vi (man kan använda vi fast det bara är en som bär;) bar ner allt vad vagntillhörigheter heter i källaren. vi satte upp hyllorna som vi klätt in i tapet, lite tavlor och mina ansikten som jag köpte i gambia. nu känns de lite mer ombonat. ska framkalla massa fina kort på b la våra syskonbarn som även ska få pryda vår vägg.

gambia. galet att det nästan är ett år sedan. tror vi åkte 23 mars. det var en otroligt rolig vecka. rambo. lilla rambo. han blev vår kompis på riktigt och ville till slut inte ha betalt när han körde oss överallt och hängde med oss hela dagarna. han prutade åt oss på marknader, visade fina stränder, en skola och ja.. allt. han bjöd tom hem adis till sitt hem där hans familj bjöd på mat. ja.. man fick se mkt den veckan, både jobbiga och underbara saker. jag blev en kamera fattigare och adis en mobil. detta ledde till att vi hade egna "livvakter" när vi var på ett uteställe dagen efter. när vi kom in på uteställena så reste sig byborna och gav bort sina stolar och bord till oss. ja. herregud. de verkligen ÄLSKADE mitt hår och de nöjde sig inte bara med att titta på det... vi träffade ju även johan och jenna som vi hängde med hela veckan. ja. den resan ser jag verkligen tillbaka på med ett leende. :) och modo.. jag glömmer aldrig modo. haha. och då menar jag inte foppas hockeylag modo, utan en gambian som blev väldigt förtjust i mig. :)

helgen är nästan helt oplanerad. de hör inte till vanligheten så de känns faktiskt riktigt skönt. ikväll blir de mys i soffan med god mat. imorgon drar jag med mig jonas på barnloppis. sen blir de kanske fotboll i heby. vi får se helt enkelt...

nästa helg åker vi till stockholm och bor på fint hotell och bara har det bra. jag längtar! men innan dess måste jag sätta igång med mina uppgifter på kursen jag börjat läsa och dessvärre lär nog detta påbörjas nu!

2 kommentarer:

  1. Att Kotten inte förstår! Får nog ta och prata lite allvar men han/hon!

    Var ett tag sen vi sågs nu, har ju börjat jobba heltid nu så det känns som om man inte hinner med nåt alls! Men vad gör ni på söndag? Vi är nog bakis för vi ska på fest på lördag, men en fika kanske vi kan orka med (iaf jag som inte mår så dåligt). Vad tror du om det?

    SvaraRadera
  2. inga planer för söndagen nu vad jag vet.. men hör av er om ni är i skick så styr vi upp något. :)

    SvaraRadera