måndag 22 mars 2010

sömn

måndag. igår kväll var jag gräsligt trött och gick och la mig vid 22.. somnade omedelbums och vaknade sedan för den obligatoriska kissningen. när jag är påväg ut ur sovrummet ser jag att sängen är tom. jonas är inte där. kikar på toan men där va de svart. hittar sötis i soffan med täcke och kudde. väcker honom och säger att där kan han inte sova. då påstår han något så dumt som att jag har snarkat och att han inte kunde sova. jag har väl typ aldrig snarkat? men okej.. jag skyller på enorm trötthet och kotten, helt enkelt.. sov även sedan till halv 11 imorse. de har ja väl inte gjort på flera månader. tack kotten för den här underbara natten! :)

gårdagen bjöd på massa bra. en lunch på texas long horn med linus och andreas. sedan kom mamma och jens + jonas tjocka släkt och firande födelsedagsbarnet. när de gick kom även madde o rille och magnus och firade lite. en mysig dag helt enkelt, men uppenbarligen jobbig, om man ser till mitt sömnbehov sen.

dagen har varit svår att ta tag i. jag har grejer att dona med, men jag kommer mig liksom inte för. kl fyra är de yoga, sista.. jonas frågade igår om jag lärt mig något och kommer ha nytta av den och svaret blev omedelbart nej. jag går ju dit och halvsover i en och en halvtimme typ och när jag inte halvsover ligger jag och småfnissar för mig sälv för att instruktören säger roliga och konstiga saker. dessutom ska jag ju inte andas mig igenom några värkar hit eller dit heller som jag har gått och trott i nästan 8 månader...

nej. nu ska jag käka tårta. mormor ahlin kan hon. ikväll invaderar vi ikea. en sängstomme ska inhandlas. kul!

1 kommentar: