söndag 6 juni 2010

lurad fast ändå inte

idag när jag och jonas gick på stan hoppade en tele2-grabb på mig. jag kände mig som ett ganska lätt byte då jag verkligen behöver en ny mobil. min är två och ett halvt år nu och lever ibland sitt eget liv. grabben började snacka på massa. sa att idag när de stod i de här tältet hade dom extra bra erbjudanden, såklart! jag skulle iaf få betala 100kr i mån i 24 månader för en fin mobil. då skulle jag få med nån hörsnäcka och hörlurar och allt var det va. jag rågade vad telefonen kostade i butik och då svarar han 3100-3200 nånting. både ja o jonas sa att 100 kr i månaden är ju ingenting nu när jag verkligen behöver en ny mobil. frågade han flera gånger om han lurade mig och han skrattade och sa självklart inte. för att garanterna mig skrev han upp sitt namn o säljnummer så kunde ja ringde o skälla på han iaf. okej. ja skrev på och kände mig rätt nöjd. nu när jag kom hem kollade ja de första jag gjorde vad telefonen kostade i affär. och ja, mycket riktigt. lurad. 1490:- kostar den på elgigantens hemsida. idiot. tror han att jag inte går hem o kollar vad mobilen kostar i butik eller vad? när han sa 3200 så räknade han väl in dom grejerna jag skulle få "på köpet" antar jag... ja. imorgon är det jag som ringer och säger att det där vill jag inte ha. de behöver inte skicka nån telefon till mig. tur med ångerrätt :) jag får väl gå o köpa mig en ny telefon i butik iaf. man kan säga att jag idag blev lurad, fast ändå inte.

idag har vi haft en riktig familjemysdag. strosade på stan. köpte jordgubbar o hängde i stadsparken. lunchade och gick hem. så skönt att inte göra nånting utan bara va. inte många gånger man är det. efter det har jag städat lite här hemma och tanken var att vi skulle grilla. dock började det precis regna, så får väl se..

igår va det forboll och sen studentfirande i heby. gooood mat och mkt trevligt. jag drack skumpa och vin. gott :)

i fredags hängde vi hem calle. jonas och calle käkade på stan när calle slutade jobba. sen hängde han på oss hem och vi kollade på tv o snacka skit. skön fredag!

ellenpellan är fortfarande förkyld. magen har dock idag börjat ordna upp sig. hoppas de håller sig såhär nu. jag är inte förkyld längre, men har istället fått en MONSTER-finne på hakan. jag tror förkylningen satte sig där. frågan är vad som är värst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar