tisdag 1 juni 2010

förkylt

det är förkylt i denna bostad. jag och ellen. igår fick jonas va hemma för jag hade huvudväk från helvetet o ont i halsen. idag har huvudvärken övergått i snor, men halsontet är kvar. ellen är täppt. detta kan tyckas vara otroligt jobbigt för en annan, men tänk då för en liten bebis som enbart andas genom näsan, då blir det fanimej ännu värre. blä! hor har säkert ont i halsen med eftersom vi troligtvis har samma baciller. sen kan ja även passa på att berätta att hon är galet hård i magen. allt detta ger en väldigt ledsen och onöjd ellen. det gör ont i mamma-hjärtat.

helgen som var va mkt bra iaf. hängde med erica och sofie i fredags. tacos med madde o rille i lördags och i söndag flyttade vi lite åt madde o rille och sen middag i heby med jonas mysiga släkt. vilken tur jag har som hamnat i en sån härlig släkt! :)

idag har jag och maria varit på stan och lunchat, shoppat lite och fikat i solen. detta hade varit en perfekt dag om ellen inte hade varit så ledsen. heeela dan har hon skrikit :( dock gav vi hene lite hjälp på traven gällande magen, sög ut lite snor på henne när vi kom hem och efter detta åt hon som aldrig förr och var galet nöjd. hoppas det håller i sig för nu ska hon vara hos mormor ikväll. det ät träning inför den 18 då ellenpellen ska sova över hos mormor medan ja o jonas går ut och roar oss. sommarfest med jobbet och detta ser jag verkligen fram emot nu! :)

ja.. vad mer. vet inte om jag uppdaterat om senaste vägningen o mätningen. hon vägde för en vecka sen 4,4kg och var 54,5cm lång. nog är hon liten allt, men i mina ögon är hon ändå stor på något vis :)

nej. nu ska ja fixa lite här hemma och sen tjejmiddag hos evelina ikväll. härligt!

imorrn är det jobb som gäller för min del. kuuul :)

1 kommentar:

  1. hoppas ni är friskare nu, både morsa och ellen! och stor börjar du bli! ska bli kul att ses snart! kram moster!

    SvaraRadera