onsdag 30 juni 2010

feber

idag är det innedag för att pellen har feber. igår var hon tuff och tog två sprutor i låren. hon skrek till o va ledsen i tio sekunder, sen var det glömt. det är min tjej det ;) dessa sprutor resulterade dock i feber redan igår kväll och den har hållt i sig under natten. tur hon verkar gilla alvedonen iaf, det luktar äpple så de kan ju tänkas att det smakar det också.

efter alla besök på bvc och mvc och allt vad det heter åkte jag iaf till sala igår för att hämta en ac. den ska vi kyla ner sovrummet med när de är sovdags, idag är de ju dock inte supervarmt. eller varmt är de väl, men ingen sol. när jag ädå var i sala och det vankades tjejmiddag hos maggan åkte jag självklart dit. goood soppa serverades och en himla massa gamla minnes togs upp. haha. herregud vad roligt det var att vara 14 år. eller ja, både och kanske. de mest minsta bekymren kändes ju som väääärldens katastrof då. men det ska väl vara så att vara tonåring? de känns iaf gaaalet länge sen och om sisådär fjorton år är det en annan som sitter hemma och oroar sig istället. uscha ;)

just nu känns det som om tiden nästan står still. jag längtar som en galning till jonas får semester och tills vi ska åka till malmö och sen gotland. de senaste månaderna har ju varit rätt omtumlande med förlossning, sömnbrist och allt vad det innebär, men herregud vad underbart det är att vakna och titta på en leende ellen varje morgon. :) men nu känner man iaf att man börjar landa efter allt och nu ska vi bara ha kvalitetstid, jag tror det behövs. vila, kramas, mysa, bada, sola och bara ha det bra. fan så härligt.

2 kommentarer:

  1. gillar!

    (alltså det sista du skrev. :) jag håller med. det behövs i fam. boström/karlsson oxå.)

    har förresten bokat om vår hemresa från gotland, så vi åker till oskarshamn istället och ner mot södra sverige igen.

    kram!

    SvaraRadera
  2. ja tänk att nu har du världens sötaste lilla tjej!! tänk va underbart med en egen lite familj!!pussa sötnosen ellen från mig!! puss och kram till dig med!

    SvaraRadera